#

Zawieszenie FAG. Praktyka warsztatowa REPXPERT.PL

15/05/2024

Zawieszenia FAG. Test wytrzymałości cz. 1

Linia zawieszeń FAG Steereing & Susspension jest dostępna na rynku już od jakiegoś czasu. Wraz z wprowadzeniem nowej oferty chcieliśmy zrobić test wytrzymałości naszych zestawów i sprawdzić jak sobie poradzą na polskich drogach. 

Volkswagen Passat i jego zawieszenie

 

Rok temu zamontowaliśmy w samochodzie Volkswagen B5 Passat bardzo popularny na naszych drogach zestaw przedniego zawieszenia wielowahaczowego o nr 823 0002 30, który to zawiera wszystkie elementy tego dość skomplikowanego układu: wahacze poprzeczne, łączniki stabilizatora, końcówki drążka kierowniczego oraz wszystkie śruby montażowe i regulacyjne oraz nakrętki.

Elementy składowe zestawu zawieszenia 823 0002 30​

 

Montaż

Podczas montażu pamiętaliśmy o dwóch bardzo istotnych sprawach dotyczących tego typu zwieszenia, tj: krzywa zbieżności oraz odpowiednie ustawienie golenia amortyzatora na wahaczu nośnym poprzecznym dolnym. 

W tym rozwiązaniu zbieżność bardzo mocno zależy od ugięcia zawieszenia. Dlatego jej regulację należy wykonać po uniesieniu nadwozia i rozprzężeniu zawieszenia z użyciem narzędzi dedykowanych. 

 

Regulacja zbieżności i ustawienia końcówki drążka kierowniczego w zwrotnicy

 

Jeżeli wymienialiśmy amortyzatory lub sprężyny to obowiązkowym punktem jest ustawienie amortyzatora pod kątem 11o do kierunku jazdy. Brak odpowiedniej regulacji spowoduje przyśpieszone rozerwanie tulei mocującej amortyzator w wahaczu dolnym poprzecznym.

 

Kontrola zawieszenia

Po roku czasu sprawdziliśmy ogólny stan zawieszenia, pod kątem luzów i uszkodzeń. Samochód w tym czasie przejechał nieco ponad 15 tyś km, co jest średnim wynikiem w naszym kraju, a zwieszenie nie wykazywało żadnych usterek. Samochód prowadził się neutralnie, a zawieszenie nie wydawało żadnych stuków zdjąć test pozytywnie. Za rok sprawdzimy ponownie jak się zmieniło i opiszemy to w drugiej części naszej relacji.

Tuleja mocująca goleń amortyzatora w stanie idealnym dzięki właściwym ustawieniom. Brak luzów na sworzniu wahacza 


Więcej praktycznych informacji dostępnych jest na portalu dla mechaników: WWW.REPXPERT.PL

 

autor: Kacper Zabłocki

 

 

Banner newsletter

Banner narzędzie.interparts.pl

Kontakt z naszym handlowcem

Piotr KamińskiKoordynator ds. rozwoju rynku

606 672 140

Leszek Suchodolski(woj. mazowieckie)

660 420 612

Robert Kosowski(oddział Białystok, Ogrodniczki)

728 954 466

Grzegorz Fedorowicz(woj. dolnośląskie)

696 025 656

Adrian Kruszewski(woj. pomorskie - obsługa stacjonarna z CE)

784 045 326

Rafał Parciak(woj. warm.-mazurskie, podlaskie, pomorskie)

664 742 041

Jacek Stawiarski(woj. małopolskie, świętokrzyskie, podkarpackie)

666 368 638

Maciej Klessa (woj. wielkopolskie)

662 270 766

Firma Inter Parts jest Beneficjentem środków z  Unii Europejskiej w ramach programu Narodowa Strategia Spójności

Mazury Gold & Country Club
Logo Mazury Golf & Country Club